måndag 6 oktober 2014

Grand finale!

Croissanter till äldsta 
dotterns höstfrukost.
Äntligen! Alla fönstren är putsade, även de enorma på den inglasade balkongen. Jag är så tacksam över att de kan vikas in för rengöring.

Jag är alltså återbördad till min lilla bekväma och nystädade lägenhet, och det är nymodigt med komfort igen. Fast, det blev en lång fantastiskt skön stugsommar, den bästa av mina elva som kolonist. Hela täppan är ”sanerad” – perenner delade och omplanterade eller ersatta, bortskänkta etc. Fruktträden är beskurna, jordgubbslandet utökat, hallonen har fått ny solig plats och gödsel runt ”fötterna”.
Allt är tiptop i väntan på nästa sommar. Kan man önska sig mer? Och kolonistugan är invintrad, cykeln under tak, vinterfrukten mognar under två yllesjalar på verandan. Glad höst mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar