tisdag 2 december 2014

Första advent och Alices sexårsdag

Et voilà la grande finale! På november.

Foto:Linn Estassy
En trevlig adventskväll hos Céline med familj, komplett för kvällen eftersom Umeåstudenten Linn också var hemma. Inte så ofta vi ses. Tårtan slank ner utan problem.
Alice fick ett jättestort tuggben som kommer att räcka året ut. Köttbullar i "kapprock" var inte heller dumt. Sån mat är bristvara hos oss eftersom jag inte äter kött sedan länge... slutade räkna efter trettio år fri från allt kött, ett bra tag sedan nu!
Linn har tagit bilderna. De har förresten gjort en riktig rundresa innan de hamnat här. Man får ta till knep när tekniska kunskaper fattas bloggskrivaren. Céline lade ut bilderna på FB, jag tankade ner dem bland mina bilder, sände dem till sonen Stéfan som "trimmat" dem och returnerat till Ville Villervalla (lapptoppen). Sedan mejlade jag dem till Annika som ska lägga in dem i min blogg när hon får tid (själv kan jag inte såna finesser än). Tekniken är väl magisk!

Nu laddar jag för julmånaden med dess olika aktiviteter, inte så många numera, liksom sista dagboksavsnittet. I fortsättningen baserar jag mina "kom ihåg" på hundratals brev till släkt och vänner, som de sparat! Allt ingår i mina amatörmemoarer på 400 sidor. Undrar om jag hinner före 100 årsdagen?

Foto: Céline Estassy. Redigerat av Stéfan Estassy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar